Menu
LMŠ Sedmikrásek
Lesní Mateřská škola z.s.
rozšířené vyhledávání

Naši lidé

Vedení - statutární zástupci

Pavel Obrdlík – předseda spolku

Markéta Sléhová – ředitelka

Veronika Obrdlíková – koordinátorka spolku a zástupkyně ředitelky


Naše průvodkyně

Markéta Sléhová

VZDĚLÁNÍ

Bakalářský obor Speciální pedagogika předškolního věku na UPOL

Kurzy a další vzdělávání:

  • Respektovat a být respektován Montessori pedagogika pro MŠ
  • Montessori pedagogika III                                                                                   
  • ZdrSem - MAMA - kurz první pomoci zážitkem
  • ALMŠ - Ego v práci pedagoga,
  • Nenásilná komunikace, Respektující hra a mnoho dalších...obrázek

Markéta o sobě

K pedagogice a zvláště předškolnímu vzdělávání mě to táhne už od střední školy. Okouzlila mě waldorfská pedagogika, její duchovní pozadí, komplexní pohled na člověka a záliba v přírodních materiálech a řemeslech. Později jsem poznala pedagogiku Marie Montessori a prožila téměř hmatatelný klid a ponoření v soustředěné práci. Dozvěděla jsem se také o lesních školkách - spojení přírody a respektující pedagogiky mě nadchlo.. a tak jsem nyní v Sedmikrásku.

Práce s dětmi je pro mne spojena s prací na sobě, poznáváním sebe sama a hledáním cest, jak žít v přítomnosti a upřímnosti k sobě i druhým. Před všemi znalostmi a dovednostmi, které děti potřebují do školy, je pro mě důležité dát jim vzory respektující komunikaci, podpořit jejich důvěru v sebe a svět, vytvořit pro ně prostředí, v němž zažívají hluboký klid, ukázat jim bohatost a proměnlivost přírody, vést je k vnímání vlastního těla i emocí. K tomu všemu je lesní školka skvělým místem a jsem ráda, že můžu všechny ty malé lidi poznat, pozorovat, provést a nechat jít dál..


Erika Kneblová

obrázekVZDĚLÁNÍ

UK - Farmacie,magistr

Kurzy a další vzdělávání:

  • Pedagog volného času
  • ZdrSem - MAMA - kurz první pomoci zážitkem
  • Nenásilná komunikace

Erika o sobě

Těší mne být s dětmi a radovat se společně s nimi z jejich zvídavosti, objevů a přirozené radosti s jakou se pohybují v přírodě – bez zábran. Vnímám pobyt v přírodě jako naprosto přirozený, příjemný a obohacující a věřím, že pokud jej dětem umožníme, stane se trvalou součástí jejich života. Děti jsou pro mne okouzlující bytosti. Velmi si vážím jejich upřímnosti a spontánnosti. Mám ráda přírodu, svou rodinu, rodinná setkání, vůně, horský vzduch, písničky Zdeňka Svěráka, architekturu, výlety a spoustu dalších věcí.

„Chceš-li postavit loď, nesmíš poslat muže, aby sehnali dřevo a připravovali nástroje, ale nejprve musíš ve svých mužích vzbudit touhu po nekonečných dálkách otevřeného moře.“ Antoine de Saint-Exupéry

Myslím, že to je to důležité, probudit v dětech touhu.


Veronika Obrdlíková

VZDĚLÁNÍ

UHK - Vychovatelství - Sociální pedagogika se zaměřením na tělesnou výchovu a sport, magistr                                                                                                                                  SECR: Předškolní a mimoškolní pedagogika

Kurzy a další vzdělávání:

  • Respektovat a být respektován
  • ALMŠ - Bezpečné riziko, Finanční řízení a fundraising, Práce s egem pedagoga
  • NIDV - Matematická pregramotnost, Logopedická prevence prostřednictvím hudebních činností    
  • LIPKA - Mikrokosmos ve školní zahradě
  • ČAJD - Metodika cvičení dětské jógy                                                                         
  • ZdrSem - MAMA - kurz první pomoci zážitkem
  • ALMŠ Kavárna pro vedoucí
  • Nenásilná komunikace
  • Kurz mediace s dětmi podle nenásilné komunikace

obrázekVeronika o sobě

U zrodu Lesní mateřské školy Sedmikrásek stojím od počátku a s radostí sleduji, jaký kus práce školka a spolek vykonal. Všechny naše 4 děti zde prožily nádherný kus dětství a mohu pozorovat, jak je lesní školka a jednotlivé průvodkyně obohatily. Z pozice dobrovolníka jsem se postupně přesunula k práci hospodářky a koordinátorky a nakonec také průvodkyně. Na dětech obdivuji lehkost bytí, nevyčerpatelnou zvídavost, schopnost přijímat bez výhrad přírodu, všechny její projevy a přirozený koloběh. Mým přáním je, aby si děti všechny poklidné a šťastné chvíle prožité v souladu s přírodou uložily v sobě a mohli z nich čerpat v nelehkých chvílích. Ve svém volném čase ráda posunuji své hranice…. při běhu.. na lyžích.. v přírodě… Zklidňuji se při józe, s dětmi se poznáváme při akrojóze.

„Daruješ-li člověku rybu, nakrmíš ho na den, naučíš-li ho lovit, dáš mu potravu pro celý život“. Čínské přísloví


Daniela Matejovičová

VZDĚLÁNÍ

ZČU - Jednooborová výtvarná výchova pro střední školy a Zuš.,magistr

Kurzy a další vzdělávání:

  • ČADJ - Kurz metodiky dětské jógy
  • NIDV - Mate
  • Nenásilná komunikace

obrázekDaniela o sobě

Mám ráda výtvarno, hudbu, zpěv, tanec, jógu a vůni přítomnosti, které tyto činnosti nabízí. Posledních 7let úzce spolupracuji s Rodinným centrem Žirafa v Bílovicích na Svitavou, kde vedu tvořivé dílny převážně zaměřené na práci s keramickou hlínou zejména pro děti předškolního věku. Díky tomu jsem se přesvědčila, že práce právě s touto věkovou kategorii mě baví nejvíc. 

Děti jsou pro mě velkou inspirací. Miluji jejich přítomné nahlížení na svět, nadšení pro věc a úsměvy . Ráda jim poskytuji prostředky pro rozvoj jejich fantasie a s napětím pak sleduji nespoutanost a opravdovost projevu a budu dělat vše proto, aby jim tento dar zůstal co nejdéle a uměly jej žít i v pozdějším věku. 

S dětmi mě baví hledání tajů, krás a kouzel naší přírody. Ve volném čase experimentálně zahradničím a věnují čas stromům, keřům a květinám naší malé, velké zahrady.

Jsem maminkou tří úžasných bytostí Ely(11let), Jakuba(9let) a Samuela(5 let), který bude do školky tento rok chodit se mnou.

Děti jsou pro mě velkými učiteli, ale věřím, že tím největším učitelem je každý sám sobě.

,,Ong namo guru dev namo.“(Největšího učitele hledej sám v sobě).

Práce ve školce a pedagogická činnost  je  a vždy pro mě bude výzva a tak věřím, že to bude  i krásná jízda.

 

Klára Vrtělová

VZDĚLÁNÍ

MU - Sociální pedagogika a poradenství


K.V.Kurzy a další vzdělávání:

Klára o sobě

Moje cesta k této práci začala v dětském oddíle, kde jsem vyrostla a pak i pomáhla organizovat tábory, výpravy do přírody a další aktivity. Po několika zkušenostech v zahraničí, hlavně pak pro mne velmi fascinujícím pobytu ve Skandinávii, jsem si začala o to víc uvědomovat, jak moc může pobyt v přírodě obohatit život každého z nás, včetně dětí. Práce s dětmi v této věkové skupině mě naplňuje a baví. Každý den mi přináší nové výzvy a radosti, které mě učí nejen o dětech, ale i o mě samotné.

Mám ráda cestování a pobyt v přírodě - tyto aktivity mě nejene zklidňují, ale také mě naplňují a inspirují. Věřím, že tento osobní vztah k přírodě mi pomáhá vytvářet pro děti prostředí, kde se mohou cítít svobodně, štasně a v bezpečí. Jsem ráda, že mohu být součástí týmu, který sdílí tento přístup a pomáhá dětem rozvíjet jejich vztak k přírodě i k sobě samým.


 

BÝVALÍ SPOLUPRACOVNÍCI
  • Jonáš Melichar

  • Marie Malachová

  • Barbora Benešová

Mohlo by Vás zajímat