Lesní mateřská škola Sedmikrásek, z.s.
Babice nad Svitavou 162
66401
IČ: 042 26 585
Pavel Obrdlík – předseda spolku
Markéta Sléhová – ředitelka
Veronika Obrdlíková – koordinátorka spolku a zástupkyně ředitelky
Studovala bakalářský obor Speciální pedagogika předškolního věku na UPOL, absolvovala kurz Respektovat a být respektován. Absolvovala kurz Montessori pedagogiky pro MŠ a Montessori pedagogiky III, ZdSem-MAMA – První pomoc zážitkem.
Na gymnáziu jsem se začala zajímat o alternativní pedagogické směry, nejvíce mě v té době zajímala waldorfská pedagogika a myšlenky Rudolfa Steinera. Abych se tomu mohla věnovat, přihlásila jsem se na obor Speciální pedagogika předškolního věku, kde jsem měla možnost navštívit mnoho různých mateřských škol. V té době jsem se dozvěděla o lesních mateřských školách a velmi se mi jejich pojetí líbilo. Krátce jsem jako asistentka pedagoga pomáhala v lesní mateřské škole Sýkorka. Dva roky jsem vedla kurz jógy pro děti předškolního věku – byla to pro mě velmi intenzivní a příjemná práce s dětmi, ráda bych se k tomu ještě někdy vrátila. V době studia i po něm jsem nejdříve v ČR a později i v Londýně hlídala několik dětí předškolního věku.
V Londýně se mi narodila dcera, o dva roky a pět měsíců později v Řícmanicích syn. S nimi navštěvuji téměř od narození Montessori programy pro rodiče s dětmi – díky tomu jsem se o pedagogiku Marie Montessori začala více zajímat. V současné době je mi velkou inspirací. V době, kdy jsme pro dceru hledali lesní MŠ, byla otevřena LMŠ Sedmikrásek a hned bylo jasné, kam budeme směřovat. Jsem velmi ráda, že může být dcera v péči tak skvělých průvodkyň, jaké Sedmikrásek má, a že s nimi mohu nyní pracovat i já. Mám ráda jógu a tanec, hudbu.. Zajímá mě přírodní medicína a aromaterapie.
Erika vystudovala farmacii na UK a později absolvovala kurz pedagoga volného času.
Těší mne být s dětmi a radovat se společně s nimi z jejich zvídavosti, objevů a přirozené radosti s jakou se pohybují v přírodě – bez zábran. Vnímám pobyt v přírodě jako naprosto přirozený, příjemný a obohacující a věřím, že pokud jej dětem umožníme, stane se trvalou součástí jejich života. Děti jsou pro mne okouzlující bytosti. Velmi si vážím jejich upřímnosti a spontánnosti. Mám ráda přírodu, svou rodinu, rodinná setkání, vůně, horský vzduch, písničky Zdeňka Svěráka, architekturu, výlety a spoustu dalších věcí.
„Chceš-li postavit loď, nesmíš poslat muže, aby sehnali dřevo a připravovali nástroje, ale nejprve musíš ve svých mužích vzbudit touhu po nekonečných dálkách otevřeného moře.“ Antoine de Saint-Exupéry
Myslím, že to je to důležité, probudit v dětech touhu.
Veronika vystudovala magisterský obor Vychovatelství – Sociální pedagogika se zaměřením na tělesnou výchovu a sport na UHK, později Předškolní a mimoškolní pedagogiku na SECR Jihlava. Absolvovala kurzy Respektovat a být respektován, ZdrSem-MAMA – První pomoc zážitkem, ALMŠ – Bezpečné riziko, Finanční řízení a fundraising, Práce s egem pedagoga. Nidv – Matematická pregramotnost, Logopedická prevence prostřednictvím hudebních činností, Lipka – Mikrokosmos ve školní zahradě. V červnu 2021 absolvovala kurz Metodiky cvičení dětské jógy u ČADJ.
U zrodu Lesní mateřské školy Sedmikrásek stojím od počátku a s radostí sleduji, jaký kus práce školka a spolek vykonal. Všechny naše 4 děti zde prožily nádherný kus dětství a mohu pozorovat, jak je lesní školka a jednotlivé průvodkyně obohatily. Z pozice dobrovolníka jsem se postupně přesunula k práci hospodářky a koordinátorky a nakonec také průvodkyně. Na dětech obdivuji lehkost bytí, nevyčerpatelnou zvídavost, schopnost přijímat bez výhrad přírodu, všechny její projevy a přirozený koloběh. Mým přáním je, aby si děti všechny poklidné a šťastné chvíle prožité v souladu s přírodou uložily v sobě a mohli z nich čerpat v nelehkých chvílích. Ve svém volném čase ráda posunuji své hranice…. při běhu.. na lyžích.. v přírodě… Zklidňuji se při józe, s dětmi se poznáváme při akrojóze. Mám ráda příběhy.
„Daruješ-li člověku rybu, nakrmíš ho na den, naučíš-li ho lovit, dáš mu potravu pro celý život“. Čínské přísloví
Jonáš si vzdělání doplnil profesní kvalifikací Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky a absolvováním kurzu ZdrSem-MAMA – První pomoc zážitkem.
Vystudoval jsem vodohospodářství na ČVUT. Po dokončení university jsem se však vydal na cesty, při nichž jsem si utřídil životní priority a po návratu se rozhodl věnovat svůj čas a energii práci s dětmi, k nimž mě to vždy velmi táhlo. Pokládám je za ryzí lidské bytosti, ještě nespoutané okovy společenských konvencí, velmi oceňuji jejich bezprostřednost, upřímnost a schopnost být v přítomném okamžiku. Jsou pro mě malý velcí učitelé a já se jim to snažím oplácet předáváním toho jediného, čeho mám víc – životních zkušeností.
Jako absolvent konvenčního vzdělávání na všech stupních zpětně vidím, že mě v některých oblastech poškodilo – zejména potlačením kreativity a nevěnováním pozornosti sebepoznávání a seberealizaci. Proto je pro mě velmi naplňující moci se podílet na alternativním přístupu, s jehož hodnotami a pohledem na vzdělávání souzním.
Ve volném čase zkoumám lidský život a existenci samu ze všech možných směrů – skrze cestování, umění, filosofii a rozmluvy s jinými lidskými bytostmi, které mi protnou cestu. Klid hledám a nacházím v harmonii přírody. Své zkušenosti a závěry úvah vtěluji do poezie. Žiju a moc mě to baví.
Daniela vystudovala Pedagogickou fakultu Zapadočeské univezity v Plzni obor jednooborová výtvarná výchova pro střední školy a Zuš. V roce 2008 se věnovala studiu na taneční konzervatoři Duncan centre v Praze. V roce 2014 absolvovala kurz Metodiky dětské jógy u České asociace dětské jógy v Praze.
Mám ráda výtvarno, hudbu, zpěv, tanec, jógu a vůni přítomnosti, které tyto činnosti nabízí. Posledních 7let úzce spolupracuji s Rodinným centrem Žirafa v Bílovicích na Svitavou, kde vedu tvořivé dílny převážně zaměřené na práci s keramickou hlínou zejména pro děti předškolního věku. Díky tomu jsem se přesvědčila, že práce právě s touto věkovou kategorii mě baví nejvíc.
Děti jsou pro mě velkou inspirací. Miluji jejich přítomné nahlížení na svět, nadšení pro věc a úsměvy . Ráda jim poskytuji prostředky pro rozvoj jejich fantasie a s napětím pak sleduji nespoutanost a opravdovost projevu a budu dělat vše proto, aby jim tento dar zůstal co nejdéle a uměly jej žít i v pozdějším věku.
S dětmi mě baví hledání tajů, krás a kouzel naší přírody. Ve volném čase experimentálně zahradničím a věnují čas stromům, keřům a květinám naší malé, velké zahrady.
Jsem maminkou tří úžasných bytostí Ely(11let), Jakuba(9let) a Samuela(5 let), který bude do školky tento rok chodit se mnou.
Děti jsou pro mě velkými učiteli, ale věřím, že tím největším učitelem je každý sám sobě.
,,Ong namo guru dev namo.“(Největšího učitele hledej sám v sobě).
Práce ve školce a pedagogická činnost je a vždy pro mě bude výzva a tak věřím, že to bude i krásná jízda.